Nowy obowiązek dla instytucji publicznych – konieczność zgłaszania ofert pracy przez ePraca - Powiatowy Urząd Pracy w Szczytnie
Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 10 kwietnia 2025 r. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej podpisał ustawę z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa ta obecnie oczekuje na ogłoszenie w Dzienniku Ustaw.
Nowe przepisy wprowadzają m.in. obowiązek zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy za pośrednictwem systemu ePraca (obecnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy, obowiązek ten obejmuje wszystkie podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), w tym:
-
organy władzy publicznej,
-
organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
-
podmioty reprezentujące Skarb Państwa,
-
osoby prawne państwowe i samorządowe,
-
jednostki organizacyjne wykonujące zadania publiczne lub dysponujące majątkiem publicznym.
Celem zmiany jest zwiększenie liczby dostępnych i aktualnych ofert pracy, w szczególności na stanowiska specjalistyczne, oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Informujemy, że zmienią się zasady współpracy z urzędami pracy, w szczególności w zakresie:
-
korzystania z elektronicznego formularza zgłoszenia oferty pracy dostępnego na stronie www.praca.gov.pl,
-
zakładania konta pracodawcy,
-
możliwości zgłoszenia jednej oferty do kilku urzędów pracy i wskazania urzędu wiodącego.
W razie pytań prosimy o kontakt z pośrednikiem pracy PUP w Szczytnie:
Barbara Zwalińska - tel. 89 621 77 52, barbara.zwalinska@pup.szczytno.pl
lub osobiście w pokoju nr 8 (parter) w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczytnie.